Zvítězte nad bolestí při sportu: kinesio-taping

Jste vášnivý sportovec, pro kterého je dobrý pocit z předvedeného výkonu alfou a omegou vlastního bytí? Pak zcela jistě znáte ten pocit bezmoci u chronických bolestí či příliš pomalý návrat do kondice, kterou jste měli před úrazem. Právě pro vás je tu terapeutická metoda z Japonska – kinesio-taping, znáte ji?

 

Proč je kinesio-taping považován za malý zázrak?

S metodou zvanou kinesio-taping (tejpování) přišel japonský chiropraktik Dr Kenzo Kaso. Ten se dlouho snažil urychlit léčbu zranění a provést optimalizaci u akutních i chronických onemocnění. Nakonec přišel s naprosto revolučním materiálem z pružné bavlny, s přibližnou tloušťkou a pružností jako má lidská pokožka. Tejp z tohoto materiálu chrání svaly před dalšími zraněními a přitom zachová aktivní funkci svalů, aniž by omezoval pohyb končetin či bránil oběhu krve.

Tejpy se aplikují pomocí akrylátového lepidla minimalizujícího podráždění pokožky. Vlnovitým nanášením lepidla vznikají pod tejpem otvory umožňující proudění vzduchu a cirkulaci tekutin. Tím působí pozitivně na funkci svalů a kloubů a podporuje lymfatický systém.

Aplikací tejpů s vlnovitě naneseným lepidlem aktivujete tlakovou redukci tkání – zvětšíte tak prostor mezi svaly a pokožkou a vyvoláte regulaci oběhu krve i lymfy. Tejpováním také stimulujete proprioreceptory, čímž regulujete napětí a zajistíte si lepší fungování vašich kloubů. Díky tlaku tejpu na okolní tkáně redukujete intenzitu bolesti.

 

Co nám přináší kinesio-taping

Kinesio-taping je velkým přínosem pro vaše tělo. Jaké jsou nejvýznamnější výhody?

 

Dokonale snadné použití

Manipulce s tejpem je naprosto nenáročná. Na přípravu tejpu potřebujete pouze nůžky a případně prostředek na odmaštění pokožky. Správná aplikace tejpů navíc není vůbec složitá – naučí se ji každý. Podrobné instrukce a videa ukazující správné tejpování najdete na internetu.

 

Naprostá všestrannost

Rehabilitace, léčba, prevence – kinesio-tape je dokonale multifunkční. Pomáhá i v případech, jako jsou zborcená klenba nebo hallus vagus (vbočený palec). Díky pružnosti tejpu zachováte funkčnost ošetřené partie a na rozdíl od jiných možností se vyhnete nežádoucím doprovodním jevům (svědění, pocení, vyrážky, atd.). Tejpy rovněž stimulujete hojení a významně zkrátíte jeho trvání.

 

Duševní pohoda a vyšší výkony

Sportovci, kteří používají kinesio-taping, shodně potvrzují, že pro ně má velký význam i jako preventivní tejpování při sebemenších náznacích bolesti. Získají tak větší jistotu a mohou se zcela soustředit na předvedený výkon.

 

Kde všude tejpy pomáhají

Z praxe můžeme zmínit případ starší paní, která měla problémy s chůzí a silné bolesti. Na vině byla zborcená klenba. Tejpování používá několik měsíců a zase v klidu chodí na procházky. Na to, co je bolest nohou, už zapomněla.

Kinesio-tejpy pomáhají i v cyklistice. Známý cyklista měl dva týdny před evropským mistrovstvím pád, při kterém si poranil rameno. V rámci léčby terapeut použil tejpování a za 14 dní se společně radovali z druhého místa v silné konkurenci.

Tejping je skvělou volbou ve všech sportech od atletiky po americký fotbal. S tejpy se můžete i sprchovat nebo plavat. Jsou vhodným řešením i pro nejmladší sportovce, například pro juniorské tenisty, fotbalisty nebo hokejisty.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

V pořádku